דבר ראש האולפנית

דבר תורה מהרב דני

אני יוסף.העוד אבי חי..?

למעלה מעשרים שנים אלאחר זריקתו של יוסף הצעיר לבור ומכירתו לעבד, ולאחר שכבר חשבו רבים שהוא נפטר מן העולם, מגיעים האחים בחיפושם אחר מזון לארץ מצרים. לתדהמתם הם פוגשים ביוסף, אשר התקדם ומונה למשנה למלך פרעה, אולם הם לא מזהים אותו- "ויכר יוסף את אחיו והם לא הכירהו", ולא מקשרים בין האח הקטן עם כותונת הפסים והחלומות המשונים לבין השליט הכול יכול שעמד מולם. בפרשה הקודמת יוסף מתעמר בהם, מאשימם בריגול ולאחר מכן בגניבה, ומעבירם מסיכת ייסורים המתגלה לבסוף כמסכת מבחנים.
וכך, בפתיחת הפרשה הנוכחית, מבלי לדעת שמדובר למעשה באחיו האבוד, מתעמת יהודה עם השליט המצרי האכזרי. לאחר דין ודברים נוקב יוסף חושף את זהותו האמתית, וברגע סוחט דמעות, נופלים כולם איש על צוואר אחיו ומתנשקים מבעד למסך של דמעות. מה עשה נאומו המרשים של יהודה ליוסף "ולא יכול יוסף להתאפק.. ויאמר אני יוסף העוד אבי חי". מה גרם לו ליוסף להתוודות בפני אחיו?
דומני שהקשבתו הדרוכה של יוסף גילתה לו את הסיפור שלא הכיר על "טרף טרף יוסף". על אהבתו של אבא לבנימין ועל כך שיהודה בנה של לאה מוכן להישאר במצרים עבד במקום בנימין בנה של רחל או אז מבין יוסף שכל המשפחה מגובשת ואין בניה של רחל נחותים בין הבנים. יותר משני עשורים הפרידו בין יוסף במצרים לבין אבא שסרב להתנחם בכל אותם שנים, תקופה שהיה זקוק לה יוסף להתאזר ולהתאפק שמא החיבור שלו מחדש לבני המשפחה יביא לקטטה. רק שהוא בטוח שאחיו מגובשים הוא פונה אליהם ומגלה מיהו.
שבת שלום.
דני דינר

ידיעות נוספות

חידון חנוכה בחטיבת הביניים

7 בדצמבר 2023

ביום רביעי התקיים חידון על הלכות חנוכה בחטיבת הביניים באולפנית.
ברכות לזוכות במקום הראשון בתיקו – דבורה רסקין מכיתה ט'3 ותמר שרף מכיתה ז'3
יישר כח!

הרצאה של צביקר מור

7 בדצמבר 2023

יום גדול נרשם היום באולפנית.

צביקה מור שבנו בשבי שוחח עם התלמידות על בנו ועל הכבוד הלאומי שנרמס בשל הקמפיין לשחרור החטופים.
איש גדול שמעדיף את הכלל ישראל וניצחון המלחמה על פני כאבו האישי.
"כולנו שבויים של החמס" אמר צביקה,בנסיבות שנוצרו החמס מוריד אותנו למצב כניעה.
"לא בכל מחיר משחררים חטופים", אמר.
הקמפיינירים של אסכולת קפלן מייצרים פס קול שמחליש את האומה.
איתן אמר לנו תמיד שהוא לא מעוניין להיות פדוי מהשבי תמורת שחרור מחבלים.

התלמידות קבלו את פניו בשירה עוצמתית ובכבוד רב.