משולחנה של מנהלת חט"ע

הרב קוק באורות התורה ו, א מתאר את השפעת פעולת הלימוד: "כשלומדים תורה, מתעדנים השכל והרצון ביחד, והאור האלוקי בא וממלא את הנשמה כולה. והחיים הרוחניים מתפשטים עד קצות האישיות, כמו שהדם מגיע במרוצתו לכל מקום בגוף"

הקודש הוא יסוד הכל.

זו נקודת המוצא בעבודתנו החינוכית בבית החינוך "אולפנית מבשרת". מסע שש שנתי בו מתחנכות הבנות לתורה ומצוות בדרכה של הציונות הדתית. במסע זה ניתן דגש משמעותי על פיתוח האישיות והזהות האישית של כל תלמידה ותלמידה במעגלים השונים. אחת הדרכים לפיתוח אישי היא באמצעות מתן מקום ראוי ומשמעותי לפיתוח מצויינות ערכית ולימודית. מצויינות לא רק במובן של מיצוי היכולות שלי כפרט אלא מתוך מחשבה כיצד לקחת אחריות על החברה ועל החיים במדינת ישראל. תפיסה בה הלמידה היא חלק מעבודת השם שלנו. אין קידוש השם גדול מתלמידה בוגרת חמ"ד ששקדה על פיתוח אישיותה וזהותה, העמיקה בלימודי הקודש והתמידה בלימודי החול והגיעה להישגים מרשימים המאפשרים לה בעתיד להקים בראש ובראשונה משפחה לאור הערכים שספגה ולתרום את כישוריה האינטלקטואליים לחיים במדינת ישראל המתחדשת.

לשם כך הצוות המקצועי באולפנית מתמקצע כל הזמן. עמל על תכניות חינוכיות ופדגוגיות הנותנות מענה לכל תלמידה ותלמידה, ומקדם כל בת ברמה האישית לעבר היעדים המערכתיים.

הראייה היא ראייה שש שנתית. מסע שמתחיל מכיתה ז ומסתיים בכיתה יב, נקודת זמן בה התלמידות מתחילות פרק נוסף בחייהן.

תכניות מצויינות בתיכון- תכנית נחשון, כתיבת עבודות חקר המקנות 5 יח"ל בבגרות, למידה וירטואלית מקוונת, פרזנטציות ומעגלי שיח גם בפדגוגיה, תכניות מצויינות במתמטיקה וכו.

כמו כן חידשנו בשנים האחרונות גם את מסלול מקצועות הבחירה, המגמות:

תורת חיים- מגמה העוסקת בבניית הזהות התורנית של הבת תוך עיסוק בנושא בניית המידות, חידוד שאלות זהות במעגלים השונים, העמקה בנושא המשפחה.

פיזיקה- מגמה הנלמדת דרך התיכון הוירטואלי

כימיה- מגמה הנלמדת דרך תכנית "כימיה ברשת"

פרחי אחיות אקדמאיות- תכנית ייחודית וחדשה באולפנית. מסלול לימודי מקצוע האחיות ברמה אקדמאית גבוהה מאוד במרכז הרפואי הלל יפה. הלמידה כוללת הרצאות מתחלפות של מרצים ודוקטורים מטעם בית החולים, סיורים לימודיים במחלקות השונות, מעבדות, ניסויים וכו.

תאטרון- לימודים עיוניים ומעשיים בחדר תיאטרון מאובזר באולפנית. העלאת שתי הפקות גמר בכיתות יא-יב

תקשוב ויישומים גרפיים- לימודים עיוניים ויישום החומר הנלמד באמצעות עבודה במעבדות תקשורת וירטואליות ופיזיות. הגשת פרויקט ועבודת גמר. עבודה עם מערכות ליצירת רשתות מחשבים ותקשורת וניהול מערכות תקשורת.

ישיבות פרט- סמוך לחנוכה התקיימו ישיבות פרט על כל שכבות הגיל. בישיבות אלו התקיים דיון חינוכי- פדגוגי על כל תלמידה ותלמידה במטרה לקדמה. התלמידות יקבלו משוב מהמחנכות על דגשים חשובים שעלו.

מועדי ב- היה משמח מאוד לראות בנות רבות שלקחו אחריות על לימודיהן והשיגיהן והגיעו בחופשת חנוכה להשלים ולשפר ציונים. יישר כח גדול

הכנה לקראת בגרויות חורף- בשכבות יא-יב יגשו הבנות למספר בגרויות חורף בתושבע, ספרות, ואנגלית . ניכרת ההכנה המיטבית. אנו מאחלים לבנות הצלחה רבה

 

קישור למאמר שנכתב לכבוד חגיגות חצי יובל לאולפנית:

ביקור מעולם אחר